3 sposoby na księgowość w firmieFirma 

3 sposoby na księgowość w firmie

Od księgowości w biznesie nie ma ucieczki. Możesz jednak wybrać sposób zarządzania finansami swojej firmy. Przedstawiamy trzy najpopularniejsze modele prowadzenia księgowości. Sprawdź, który z nich będzie najbardziej opłacalny dla Twojego przedsiębiorstwa.

Specjalista zatrudniony na pełen etat

Zatrudnienie specjalisty ds. księgowości na pełen etat oprócz konieczności wypłacania podstawowego wynagrodzenia generuje dodatkowe koszty takie jak: organizacja odpowiedniego stanowiska pracy, zakup sprzętu oraz programów księgowych, a także ich bieżące aktualizacje oraz opłacanie kursów i szkoleń dla księgowych związanych z częstą nowelizacją przepisów.

Samodzielna księgowość

Prowadzenie księgowości na własną rękę to rozwiązanie przede wszystkim dla firm jednoosobowych, przedstawicieli wolnych zawodów lub niewielkich przedsiębiorstw zatrudniających kilka osób. Samodzielna księgowość wymaga jednak nie tylko zdobycia odpowiedniej wiedzy z zakresu rachunkowości czy prawa finansowego, ale także czasu. Takie rozwiązanie może przynieść firmie pewne oszczędności, lecz wymaga nieustannego doszkalania się spowodowanego częstymi zmianami przepisów. Warto także pamiętać, że, gdy zdecydujemy się na prowadzenie księgowości na własną rękę, w przypadku nadużyć lub zwykłego niedopatrzenia, sami ponosimy pełne konsekwencje prawne i finansowe, które mogą być niezwykle bolesne.

Outsourcing usług księgowych

Przekazanie części zadań firmowych profesjonalnym podmiotom zewnętrznym pozwala w pełni skupić się na sprawach kluczowych dla biznesu. Outsourcing umożliwia uzyskanie dostępu do specjalistycznej wiedzy bez konieczności zatrudniania specjalisty na pełen etat. Dzięki temu pieniądze, które należałoby zainwestować w kosztowne programy ułatwiające prowadzenie księgowości czy wysyłanie pracownika na dodatkowe kursy doszkalające możesz zainwestować w rozwój działalności firmy.

Pełna księgowość, którą oferują firmy outsourcingowe, obejmuje takie obszary jak: prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczanie podatków, obsługa zobowiązań i należności firmy takich jak kredyty i leasingi czy wykonywanie raportów zarządczych.

Zobacz także: https://www.tmf-group.com/pl-pl/services/companies/accounting-tax/accounting/

Polecane artykuły

One Thought to “3 sposoby na księgowość w firmie”

Skomentuj