Błędy podczas organizacji eventuMarketing 

5 najczęstszych błędów podczas organizowania eventu

Chcesz zorganizować profesjonalny event? Oczywiście możesz się uczyć na własnych błędach, ale jeszcze lepiej uczyć się na cudzych. Podczas planowania i organizowania wydarzenia, większość osób kieruje się nieaktualnymi schematami lub planami działania. Sprawdź, jakie błędy najczęściej popełniają organizatorzy i postaraj się ich unikać.

Brak strategii marketingowej

Wielu organizatorów eventów, bez względu na to, czy jest to dział marketingu, HR czy PR, zapominają w pośpiechu o celu swoich działań. Organizują wydarzenia bez żadnego planu. Nie zwracają przy tym uwagi, czy mają jakikolwiek związek ze strategią marketingową firmy. W rezultacie nie są zadowoleni z wpływu wywartego przez markę. Z kolei uczestnicy wydarzenia nie mogą go połączyć z Twoją firmą.

Zastanów się, czy w pełni wykorzystujesz potencjał eventu. Pamiętaj, że w ten sposób możesz budować świadomość marki i przyciągnąć potencjalnych klientów. Dlatego połącz wydarzenie ze strategią firmy. Dzięki temu nawiążesz wartościowe relacje z grupą docelową.

Brak pomiaru

To kolejny błąd, który często popełniają organizatorzy. Pamiętaj, że niemal każdą czynność wykonaną w trakcie organizacji wydarzenia należy zmierzyć. Nie ograniczaj się tylko do efektu. W ten sposób sprawdzisz, czy rzeczywiście osiągnąłeś zamierzone cele.

Prowadzisz płatną kampanię na Facebooku lub Google Ads? Chcesz zdobyć tylko większą liczbę obserwujących? A może naprawdę chcesz się zagłębić w szczegóły? Problem polega na tym, że bez pomiaru i analizy danych, nie dowiesz się, czy kampania rzeczywiście przyniosła jakiś efekt.

Błędy podczas organizacji eventu

Brak opinii uczestników

Wyobraź sobie sytuację, Twoje wydarzenie właśnie się skończyło. Było dużo ludzi, prawie wszyscy skorzystali z cateringu, niektórzy nie przyszli na drugi dzień imprezy. Jakie wyciągniesz z tego wnioski? Nie możesz tego zrobić, jeśli nie znasz przyczyn. Musisz wiedzieć, co spodobało się uczestnikom, a co nie spełniło ich oczekiwań. Pamiętaj, by zapytać ich o opinie. Dzięki informacji zwrotnej lepiej zaplanujesz kolejne wydarzenie. To bardzo ważne, szczególnie jeśli eventy mają być integralną częścią Twojego biznesu.

Po zebraniu odpowiedzi przeanalizuj je. Znajdź obszary, które są dobre i te, które wymagają poprawy. Wyciągnij z tego wnioski na przyszłość. Jeśli planujesz kolejne konferencje w Krakowie, konstruktywna informacja zwrotna naprawdę Ci pomoże.

Niedostosowanie wydarzenia do uczestników

Każde wydarzenie jest inne, dlatego postaraj się go dopasować do swojej grupy docelowej. Musisz ustalić cele eventu i zastanowić się, jak je osiągnąć. Jeśli organizujesz konferencję dla pielęgniarek, posługuj się językiem medycznym. Spraw, by miejsce wyglądało zgodnie z preferencjami uczestników. Pamiętaj, że musi panować na nim inna atmosfera niż na wydarzeniu dla programistów lub artystów. Zadbaj więc o odpowiednią salę, gadżety, jedzenie i sposoby komunikacji.

Niewłaściwe narzędzia do zarządzania wydarzeniem

Profesjonalni organizatorzy wykorzystują narzędzia do mierzenia efektu, komunikowania się z ludźmi i aktualizowania zmian. Twoje wydarzenie dotrze do większej liczby odbiorców, jeśli będziesz widoczny na stronie internetowej, w mediach społecznościowych i branżowych witrynach. Pamiętaj, by wykorzystać do tego odpowiednie narzędzia. Wybierz takie, które proponują aplikację mobilną. Dzięki temu możesz bieżąco wprowadzać wszystkie zmiany. Nie mnóż narzędzi, skorzystaj z zintegrowanego oprogramowania.

Polecane artykuły

Skomentuj