LiveBank wprowadza największy grecki bank w nową erę obsługi klientaBankowość 

LiveBank wprowadza największy grecki bank w nową erę obsługi klienta

LiveBank pozwoli największemu greckiemu bankowi na stworzenie usługi e-branch[1] – nowatorskiej formy obsługi klienta wykorzystującej wirtualnych doradców. Jest to kolejny lider lokalnego sektora bankowego, który wychodząc naprzeciw potrzebom klientów zdecydował się podjąć współpracę z krakowską spółką.

Piraeus Bank to grecki bank, do którego należy 30% rynku w tym kraju[2]. Nawiązał współpracę z Ailleron SA, której zakres obejmuje rozszerzenie oferty banku przy pomocy flagowej technologii krakowskiej spółki – LiveBank. Efektem współpracy jest uruchomienie samoobsługowych kiosków VTS (Video Teller System), które pozwalają m. in. na kontakt wideo z doradcą, przesyłanie dokumentów, a także wpłatę i wypłatę gotówki. Do tej pory w regionie Attyki zostały uruchomione pilotażowo trzy innowacyjne w skali kraju placówki bankowe – pierwsza z nich działa w Atenach od 7 grudnia 2016 roku i jest obecnie w stanie zastąpić klasyczny oddział banku w co najmniej 90%. Rozwiązanie VTS powstało we współpracy z Printec – grecką grupą technologiczną, która jest partnerem Ailleron SA w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej. Partnerstwo opiera się na dostarczeniu przez Printec urządzeń umożliwiających stworzenie innowacyjnego oddziału bankowego. Rola Ailleron SA polega na opracowaniu i rozwijaniu oprogramowania dedykowanego urządzeniom, których domeną jest intuicyjność i bezpieczeństwo.

Jak tłumaczy Piotr Skrabski, Dyrektor Generalny LiveBank w Ailleron SA: „W pełni zautomatyzowane placówki Piraeus Bank są odpowiedzią na zmieniające się czasy w bankowości, których jesteśmy świadkami. Banki szukają rozwiązań, które pozwolą podnieść jakość oferowanych usług i sprostają wymogom dzisiejszego klienta, a jednocześnie znacznie ograniczą rosnące koszty. Odpowiedzią na ten trend jest LiveBank, którego implementacja oszczędza czas klientów, zapewnia im bezpieczeństwo transakcji, a równolegle rozszerza możliwości w stosunku do tradycyjnego oddziału banku i znacznie zmniejsza koszty operacyjne. W ostatnim czasie z sukcesem nawiązaliśmy współpracę z bankami na różnych kontynentach co tylko potwierdza wszechstronność i uniwersalność naszego rozwiązania, które sprawdza się równie dobrze w Europie, Azji czy na Bliskim Wschodzie”.

Piraeus Bank to lider bankowości na greckim rynku, który posiada oddziały w 8 europejskich krajach i którego łączne aktywa to ponad 82 mld euro[3]. Jest to kolejny po Commerzbanku czy Standard Chartered uznany bank o zasięgu międzynarodowym, który zdecydował się w ostatnim czasie na współpracę z Ailleron SA.

LiveBank to rozwiązanie, której jest odpowiedzią na wymogi dynamicznie digitalizującego się społeczeństwa. Jest to swoisty rodzaj mostu łączącego bankowość mobilną z jej tradycyjnym odpowiednikiem. Wirtualny oddział banku opiera się na intuicyjnym kontakcie z tzw. „zdalnym doradcą” i wykorzystuje najnowsze technologie, aby w jak największym stopniu zastąpić tradycyjną placówkę banku. Dzięki temu powstało rozwiązanie, które pozwala obniżyć koszty banku, skrócić czas obsługi klientów, znacząco zwiększyć ilość składanych wniosków, a także umożliwia podniesienie poziomu jakości świadczonych usług m.in. poprzez wydłużenie czasu działania placówki w ciągu dnia, czy zwiększenie poziomu bezpieczeństwa przy wykorzystaniu weryfikacji biometrycznej.


[1] Źródło: http://www.piraeusbank.gr/en/Idiwtes/Kanalia-Eksypiretisis/e-branch
[2] Źródło: http://www.piraeusbankgroup.com/en/group-profile/brief-profile
[3] Źródło: http://www.piraeusbankgroup.com/en/investors/financials/financial-results-categories

Polecane artykuły

One Thought to “LiveBank wprowadza największy grecki bank w nową erę obsługi klienta”

Skomentuj