Pieczątka z logo i faksymile – sposób na wyróżnienie swojej działalności
Większość przedsiębiorców wykorzystuje w swojej pracy pieczątki, ponieważ są wygodne, a dodatkowo przyspieszają załatwienie wielu formalności. Takie informacje jak dane firmy, przedmiot działalności czy informacje kontaktowe są z praktycznego punktu widzenia bardzo przydatne, ale jednak nie przyciągają tak bardzo uwagi klientów czy kontrahentów. Sposobem na wyróżnienie swojej firmy na tle konkurencji będzie posługiwanie się pieczątką z faksymile lub zamieszczenie na tej tradycyjnej własnego logo.
Faksymile – definicja
Choć nazwa wydaje się obca, to jednak jej znaczenie jest bardzo proste. Faksymile to nic innego jak znajdująca się na pieczątce wierna kopia odręcznego podpisu. Pieczątkę z faksymile wykorzystuje się do oznaczania mniej ważnych dokumentów przez pracowników biura, w zastępstwie szefa. Dodatkowo pieczątka z faksymile jest powszechnie używana na uczelniach do sygnowania indeksów, których rektor nie jest w stanie podpisać własnoręcznie, przez przedsiębiorców do oznaczania niektórych dokumentów urzędowych, czy np. umów cywilnoprawnych.
Pieczątka z faksymile – sposób na szybsze sygnowanie dokumentów
O ile jeszcze kilka lat wstecz pieczątka z faksymile była wykorzystywana głównie przez większe instytucje, o tyle dziś coraz częściej posługują się nią średni, a nawet mali przedsiębiorcy. A to dlatego, że taka pieczątka znajduje zastosowanie do podpisywania kartek okolicznościowych, broszur i informatorów, które często firmy przygotowują dla swoich klientów. Korespondencja seryjna z kopią odręcznego podpisu wygląda znacznie bardziej profesjonalnie, gdyż jest spersonalizowana, wyraża szacunek do klienta i pozytywnie rzutuje na odbiór przedsiębiorstwa. Jednocześnie jej cena jest na tyle niewielka, że nabycie takiej pieczątki nie stanowi zbyt dużego obciążenia budżetu.
Faksymile a przepisy prawne
Pieczątka z faksymile usprawnia proces podpisywania wielu dokumentów, ale trzeba pamiętać o tym, że nie zastąpi tradycyjnego podpisu na dokumentach, które go wymagają jako potwierdzenia ważności. A to dlatego, że z prawnego punktu widzenia pieczątka z faksymile nie różni się niczym od zwykłej pieczątki. Wyłączając jednak szczególne sytuacje prawne, pieczątki z faksymile są przydatne w wielu okolicznościach i pozwalają wyraźnie zaoszczędzić czas.
Zanim zlecisz wykonanie pieczątki z faksymile
Pieczątkę z faksymile można łatwo i szybko zamówić na stronie Stampler.pl. Trzeba jedynie pamiętać o kilku ważnych kwestiach w trakcie składania podpisu:
- musi być wyraźny, większy lub taki sam jak końcowy podpis na pieczątce. Powinien być złożony na białej kartce papieru.
- należy wykonać podpis czarnym długopisem (nawet wtedy, kiedy ma być docelowo kolorowy).
- jeśli chcemy, by podpis był wielobarwny, kolory nie mogą na siebie nachodzić, ani stykać się między sobą (potrzebny jest odstęp 2-3 mm między kolorami).
- podpis należy złożyć kilkakrotnie, by można było wybrać najlepszy wariant, czyli najłatwiejszy do obróbki graficznej.
Pieczątka z logo – sposób na tanią i efektowna reklamę
Chyba nie trzeba nikomu udowadniać, jak ważny jest profesjonalny wizerunek firmy. Można go budować na różne sposoby. Warto pamiętać o tym, że logo jest jednym z najważniejszy elementów, które wpływają na wyobrażenie o firmie. Właśnie dlatego, bez względu na to, czy masz kancelarię prawniczą, firmę budowlaną czy może prowadzisz żłobek, pieczątka z logo będzie dodatkowym atutem.
Pieczątka z logo:
- pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji;
- jest bardziej oryginalna, dlatego też lepiej postrzegana przez klienta;
- identyfikuje firmę i umacnia wizerunek marki;
- wygląda bardziej profesjonalnie i wzbudza zaufanie;
- zwiększa prestiż oraz znaczenie marki;
- wywołuje określone skojarzenia;
- wyraża szacunek oraz dbałość o firmę.
Logo na pieczątce – ważne informacje
Podobnie jak faksymile, taki i logo trzeba odpowiednio przygotować do umieszczenia na pieczątce.
- Najlepszym wyborem do obróbki jest plik zawierający grafikę wektorową, czyli z rozszerzeniem .cdr, .eps, .ai, .svg, .pdf.
- Logo musi być wyraźne oraz czytelne. Zbyt małe negatywnie wpływa na odbiór szczegółów.
- W przypadku logo, które ma być kolorowe, minimalny odstęp między kolorami musi wynosić 2-3 mm. Delikatne różnice między kolorami mogą nie zostać oddane.
- Wszystkie czcionki muszą być przekształcone na krzywe.
Zawsze o krok przed konkurencją
Wielu młodych przedsiębiorców, zakładając działalność, sprawdza na początku, co znajduje się na wyposażeniu biura, by móc sprawnie kierować firmą. Jednym z ważnych elementów są bez wątpienia pieczątki firmowe czy datowniki. Świat pieczątek jednak to świat bardzo dynamiczny. Warto korzystać z nowości, dzięki którym odbicie na pieczątce jest szybsze i komfortowe. Przykładowo warto zamiast pieczątki z logo w jednym odcieniu kolorystycznym zdecydować się na dwukolorową, gdyż wygląda znacznie bardziej okazale.
Nabycie pieczątki z faksymile czy też wzbogacenie tradycyjnego stempla o własne logo pozwala z jednej strony spełnić wymogi praktyczne dotyczące oszczędności czasu, a z drugiej to dobry sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji, gdyż jest nienachalną promocją firmy. Logo na pieczątce pozwoli lepiej zapamiętać firmę i w ten sposób pozyskać klienta.