Reklama firmy a agencje medialne – domy mediowe
Agencje medialne są jednym z ważniejszych ogniw pośredniczących we współczesnej branży reklamowej. Są to firmy, które zajmują się jednym, konkretnym aspektem reklamy – z jej publikacją w odpowiednich mediach.
Pracownicy agencji medialnych zajmują się rezerwacją miejsca na reklamę w mediach oraz zakupem miejsc reklamowych. Mówiąc krótko, agencje medialne pełnią rolę pośrednika pomiędzy nadawcą reklamy (firmą/przedsiębiorstwem) a właścicielami poszczególnych mediów (portali internetowych, stacji telewizyjnych, stacji radiowych, prasy czy też sieci reklamowych).
Agencje medialne na rynku reklamowym działają stosunkowo krótko. Początek takiej działalności to lata 60-te XX wieku, jednak o prawdziwym rozwoju tego typu instytucji można mówić dopiero w latach 80-tych. Agencje medialne mogą współpracować z agencjami reklamowymi, na zlecenie których wykonują ściśle określone zadania.
Agencje medialne – domy mediowe są pośrednikiem na rynku reklamy, którego znaczenie konsekwentnie wzrasta. Ich działalność to wiele korzyści zarówno dla nadawców reklamy, jak i dla współpracujących z nimi agencjami reklamowymi. Dzięki stałym kontaktom oraz dobrej znajomości rynku medialnego, agencje te są w stanie zagwarantować swym zleceniodawcom minimalizację kosztów związanych z wykupieniem miejsca na reklamę w poszczególnych mediach. Agencja medialna (dom mediowy) może pozwolić na znaczne oszczędności w tym zakresie, a to wszystkim dzięki silnej pozycji, jaką zajmuje ona w trakcie negocjacji z właścicielami poszczególnych mediów.
ważna jest promocja firmy lub produktów, ale ja nie korzystam z domów mediowych