firmaFirma 

Zakładamy firmę – jak się do tego przygotować?

Praca na etacie w określonym przedziale godzinowym to zupełnie inne doświadczenie niż prowadzenie własnej firmy. Trzeba być gotowym na zupełnie nowe wyzwania. Konieczne będzie zmierzenie się z własnymi ograniczeniami i słabościami, aby finalnie móc osiągnąć sukces finansowy. W jaki więc sposób przygotować się do założenia wymarzonej działalności gospodarczej, aby uniknąć potencjalnych problemów? Podpowiadamy.

Weryfikacja pomysłu

Jeśli posiadamy pomysł na firmę to z pewnością mamy już nakreślony plan związany z tym w jakiej branży będziemy działać oraz jaka będzie nasza specjalizacja. Jeśli jesteśmy mocno przekonani do konkretnego konceptu to może się okazać, że nie dostrzegamy istotnych wad. Aby lepiej zrozumieć realną wartość pomysłu warto przeprowadzić kompleksowe badanie rynku polegające na zdobyciu informacji zwrotnej od potencjalnych klientów, znajomych, a także zaprzyjaźnionych przedsiębiorców. W ten sposób przekonamy się czy nasz biznes ma szansę powodzenia i czy już na początku działalności znajdziemy osoby, które zainteresują się takim produktem lub usługą. Najłatwiej jest to zweryfikować biorąc pod uwagę określony zakres otoczenia. Dla małych firm będzie to na początek konkretne miasto w którym startuje działalność. Można to zrobić oferując na przykład pracę w Częstochowie polegającą na przetestowaniu produktu oraz przygotowaniu informacji zwrotnej w postaci wypełnienia ankiety lub zaproponowaniu nowych rozwiązań.

Potencjalni pracownicy

Jeśli już na początku planujemy uruchomić działalność w której potrzebujemy pracowników to warto przyjrzeć się potencjalnemu rynkowi pracy. Czy znajdują się tam osoby, które spełniają nasze wymagania pod względem doświadczenia oraz specjalizacji? Jeśli tak to warto także dowiedzieć się tego jakie są ich oczekiwania finansowe. Możemy to ocenić na przykład przeglądając oferty pracy od innych przedsiębiorstw, które działają w ten samej branży.

Warto także zwrócić uwagę na to, że na rynku istnieją firmy, które zajmują się outsourcingiem pracowniczym. W najprostszym ujęciu polega to na wynajmie osób do pracy. Takimi zadaniami zajmują się najczęściej agencje zatrudnienia. Warto zauważyć, że leasing pracownika nie dotyczy samej osoby, ale tylko wykonywanej przez niego pracy. W ten sposób można na początku działalności skorzystać z wiedzy i doświadczenia wykwalifikowanych specjalistów zanim znajdziemy odpowiednich kandydatów na stałe. Zaletą tego rozwiązania są także sumarycznie niższe wydatki, bo ich praca jest kwalifikowana jako koszty zewnętrzne.

Polecane artykuły

Skomentuj