szukanie pracyFirma 

Szukanie pracy – sprawdź jak robić to skutecznie

Niezależnie od tego, czy jesteśmy bezrobotni, czy po prostu szukamy nowych wyzwań, znalezienie odpowiedniej pracy nie jest łatwe. Nawet dobrze wykwalifikowani specjaliści często potrzebują dużo czasu, aby ponownie znaleźć satysfakcjonujące ich stanowisko. Przedstawiamy wskazówki, które pomogą znaleźć odpowiednią pracę.

Krok 1: zdefiniowanie swoich celów w nowej pracy

Zanim zaczniemy szukać pracy, zapiszmy sobie najważniejsze kryteria, które powinna spełniać. Jakie zadania i obowiązki chcemy podjąć? Chcemy pracować w dużej czy raczej w średniej wielkości firmie? Jaka powinna być jej maksymalna odległość od miejsca zamieszkania? Czy firma powinna pozwolić nam na elastyczne godziny pracy? Odpowiedzi na te pytania dają wskazówkę, jakie są nasze oczekiwania. Ponieważ zmiana pracy powinna przede wszystkim oznaczać poprawę naszej obecnej sytuacji. Dlatego sprawdźmy ogłoszenia o pracę, które będą zgodne z naszymi celami. Aplikujmy tylko na oferty pracy, które spełniają nasze najważniejsze kryteria.

Krok 2: określenie swojej wartości rynkowej

Abyśmy mogli śmiało odpowiedzieć na swoje wymagania dotyczące nowej pracy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, musimy znać swoje zalety jako pracownika. Zadajmy sobie następujące pytania: Jakie mamy umiejętności? Czy mamy odpowiednią wiedzę? A może mamy już doświadczenie w zarządzaniu? Podobnie jak w przypadku produktu, powinniśmy być w stanie stworzyć własną markę w swoim CV. W ten sposób zarówno dla siebie, jak i dla potencjalnego pracodawcy stworzymy profil pracownika, jakim jesteśmy. Ponieważ tylko wtedy, gdy jasno określimy, co definiuje nas jako pracownika, pracodawca będzie miał wyczucie obszarów, w których będzie mógł nas wdrożyć w przyszłości. Dodatkowo pracodawcy łatwiej będzie porównać nasze umiejętności z ofertami pracy dostępnymi w jego firmie.

Krok 3: znalezienie konkretów

Mając gotowy profil, możemy zacząć szukać pracy za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Większość serwisów z ogłoszeniami o pracę ma możliwość odfiltrowania ofert pracy, które naprawdę nam odpowiadają, spośród dużej liczby ogłoszonych stanowisk. Zazwyczaj wyboru są trzy różne rodzaje poszukiwania pracy: wyszukiwanie słów kluczowych — to najszybsza forma poszukiwania pracy. Wystarczy wpisać słowa kluczowe istotne dla wyszukiwania w polu wejściowym „Co” (stanowisko, kompetencje lub nazwa firmy) oraz promień wyszukiwania (kod pocztowy, miasto lub województwo) w polu wejściowym „Gdzie”, a następnie rozpocząć wyszukiwanie i odpowiednie oferty pracy zostaną znalezione bezpośrednio. Możemy również szukać pracy bezpośrednio według dziedzin zawodowych. Jeśli chcemy bardziej szczegółowo zbadać oferty pracy, kliknij „Wyszukiwanie zaawansowane” – Oprócz pól zawodowych możemy tutaj wybrać określoną lokalizację, rodzaju umowy, rodzaju zatrudnienia (pełny etat lub w niepełnym wymiarze godzin), doświadczenie branżowe i zawodowe. W ten sposób w mgnieniu oka możemy znaleźć wymarzoną pracę. Gdzie szukać wymarzonej pracy? Odpowiedź można znaleźć na https://pulsgdanska.pl/artykul/gdzie-szukac-wymarzonej/1232386.

Polecane artykuły

Skomentuj