trendy w handluWiadomości 

Trendy w handlu internetowym 2021 – Marketplace i sztuczna inteligencja

Rok 2020 był bardzo dziwnym rokiem dla całego świata. Na działaniach związanych z pandemią, ucierpiało wiele branż. Niektóre z firm nie były w stanie dłużej kontynuować swojej działalności. Inne natomiast postawiły na zmiany, umożliwiające im działanie chociaż w podstawowym zakresie. Trzeba jednak przyznać, że nie wszyscy ponieśli straty, a niektórzy nawet zyskali. Wiele osób zaczęło dokonywać zakupów poprzez sklepy internetowe, dlatego e-handel tak naprawdę „dostał skrzydeł”.

Jakie trendy towarzyszyły nam w roku 2020?

W roku 2020 mnóstwo produktów było reklamowanych i sprzedawanych za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wiele sklepów działało również w oparciu o aplikacje mobilne, szczególnie duże sklepy. Zainwestowano także w szereg płatności mobilnych bez konieczności korzystania z gotówki czy też nawet własnej karty płatniczej. Te oraz wiele innych trendów w e-handlu, obecnie również są wykorzystywane z powodzeniem. Jednak każdy rok przynosi nowe zmian i podobnie jest z rokiem 2021, na który prognozy przedstawiają się już nieco inaczej.

Trendy w handlu internetowym roku 2021

Na podstawie opinii ekspertów wyróżniono kilka trendów roku 2021, które będą wyraźnie dominowały. W tym roku zauważalnym trendem ma stać się sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych a zatem coś, co w tamtym roku cieszyło się już naprawdę sporą popularnością. Dziś upatruje się sporych korzyści w influencerach. Wielu z nich za pośrednictwem kont chociażby na Instagramie, reklamuje produkty związane z modą, kosmetykami, a nawet i życiem codziennym. Coraz większa ilość odbiorców korzysta z tego typu rekomendacji i również z kodów rabatowych, które są przyznawane influencerom. Umożliwiają one tańszy zakup, jednak ilość klientów znacznie wzrasta, dlatego są to działania opłacalne z punktu widzenia sklepów. Te z nich, które nie działają internetowo tylko głównie stacjonarnie, jednak w ostatnim czasie mają dość ograniczone pole do działania, także coraz lepiej radzą sobie za pośrednictwem mediów społecznościowych.

W porównaniu z ubiegłym rokiem szacuje się, że na swoim znaczeniu stracą aplikacje mobilne, Internet rzeczy, kryptowaluty i wirtualna rzeczywistość.

Trendem roku 2021, ale również i przyszłych lat, określa się również sztuczną inteligencję. Na podstawie analizowania bardzo dużej ilości danych, jest w stanie tworzyć rekomendacje dla użytkowników. Często to wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym. Już teraz coraz popularniejsze staje się również składanie zamówień poprzez wykorzystanie asystentów głosowych. Jest to zatem jeden z obszarów, który cały czas ma jeszcze szerokie pole do rozwoju i prognozuje się, że w przyszłości narzędzie to będzie wykorzystywane coraz powszechniej.

Również platformy Marketplace mają w tym roku zacząć zyskiwać w oczach klientów i generować duże zyski ze sprzedaży. Podobnie zresztą jak Allegro. Duża ilość przedsiębiorców w pewnym momencie została z towarem, którego nie można było w żaden sposób upłynnić. Poprzez takie kanały sprzedaży można było natomiast pozyskiwać klientów, którzy bardzo chętnie w ten sposób poszukiwali towarów w ostatnim czasie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Wręcz przeciwnie, ma się to w roku 2021 jeszcze bardziej umocnić.

W e-commerce należy zadbać również o bezpieczeństwo. Szczególnie duże firmy nie mogą pozwolić sobie na utratę danych klientów, którzy darzą markę już pewnym zaufaniem. Niezwykle ważne jest zatem to, aby nie budować całego e-commerce na szybko i na niesprawdzonych rozwiązaniach.

Polecane artykuły

Skomentuj