Przeprowadzka firmy – jak się do niej przygotować?Firma 

Przeprowadzka firmy – jak się do niej przygotować?

Zakładając firmę, właściciel wybiera dla niej siedzibę. Kiedy z czasem przedsiębiorstwo się rozrasta, zatrudnia nowych pracowników lub poszerza działalność, stając też przed koniecznością zmiany lokum na większe lub umiejscowione w bardziej prestiżowej dzielnicy. To wydarzenie, które bez wątpienia  wymaga sporego nakładu czasu oraz energii. Aby sprawnie je przeprowadzić, należy stosownie się do niego przygotować. Najważniejszym elementem takiego przedsięwzięcia jest zakup odpowiednich kartonów do przeprowadzki.

Plan działania – podstawa dobrze zorganizowanej przeprowadzki

Przeprowadzka firmy to duże przedsięwzięcie, które – o ile jest odpowiednio zorganizowane – można sprawnie i bezboleśnie przeprowadzić. Dobrze jest ją zaplanować już kilka tygodni wcześniej – ustalić w jakiej kolejności oraz w jaki sposób wyposażenie i dokumentacja przedsiębiorstwa zostaną dostarczone do nowej lokalizacji. Przygotowania warto rozpocząć od przejrzenia wszystkich zgromadzonych rzeczy – dokumentów, przedmiotów, mebli. To świetna okazja do zrobienia porządków i pozbycia się nieprzydatnych przedmiotów. Po dokonaniu wstępnych oględzin, dobrze jest posortować rzeczy, które mają zostać przewiezione. Taka miniinwentaryzacja pomoże w określeniu, ile kartonów do przeprowadzki firmy trzeba zakupić. Po spakowaniu rzeczy do specjalnych pudełek, należy pamiętać o ich podpisaniu, by rozpakowywanie sprzętów przebiegało równie szybko i sprawnie.

Kartony do przeprowadzki – obowiązkowy element każdej zmiany lokum

Konieczność przewiezienia przedmiotów z jednego miejsca w drugie niesie ze sobą ryzyko uszkodzenia mienia. Można temu zapobiec, odpowiednio zabezpieczając dobytek. Zaopatrzenie się w kartony do przeprowadzki firmy to rzecz obligatoryjna. Na stronie http://www.rajapack.pl/kartony-pudelka-opakowania-kartonowe/kartony.html można znaleźć różne rodzaje kartonów do przeprowadzek, które będą odpowiednie zarówno do przewożenia dokumentów, materiałów biurowych, jak i mebli. Bardziej wartościowe przedmioty dobrze jest dodatkowo zabezpieczyć. Rzeczy szklane i kruche, skutecznie ochroni przed zniszczeniem folia bąbelkowa, natomiast by uchronić drobne elementy przed wypadnięciem z kartonów do przeprowadzki, można użyć specjalnych taśm zabezpieczających.

Zmiana siedziby firmy – prawne regulacje

Kartony do przeprowadzki firmy to bez wątpienia najistotniejszy element każdej zmiany lokum, który pozwala przeprowadzić całe przedsięwzięcie szybko i sprawnie. Jednak w ferworze pakowania, nie wolno zapomnieć o regulacjach prawnych. Zmianę adresu prowadzenia działalności gospodarczej należy zgłosić do Urzędu Skarbowego w terminie siedmiu dni od dnia aktualizacji. Warto również sprawdzić, czy wraz z nową lokalizacją, nie ulegną zmianie organy, do których trzeba będzie odprowadzać stosowne podatki. Nowy adres korespondencyjny trzeba również zgłosić do dostawców usług, (chociażby sieci telekomunikacyjnych) czy zaktualizować go na stronie internetowej przedsiębiorstwa.


fot. pixabay.com

Polecane artykuły

One Thought to “Przeprowadzka firmy – jak się do niej przygotować?”

  1. sywlia

    przeprowadzki bywają trudne, ale przy zmianie miejscówki na wygodniejszą jest warto 😉

Skomentuj