praca w marketinguMarketing 

Nad czym będzie pracował menedżer w digital marketing?

Jeżeli menedżer zajmujący się digital marketing zdefiniował już cele firmy i podzielił je na trzy mniejsze poziomy, to czas aby zastanowił się jeszcze nad kilkoma zadaniami. Praca menedżera w digital marketingu nigdy się nie kończy i to jest wspaniałe w tym zawodzie. Będzie się jeszcze mierzył z wykorzystywaniem narzędzi internetowych, tworzeniem kampanii, optymalizacją strony biznesu i wiele, wiele więcej.

Menedżer digital marketing pozycjonuje i optymalizuje strony internetowe

SEO i optymalizowanie strony internetowej firmy przynosi wiele korzyści. Po pierwsze usprawnia działanie całego serwisu internetowego. Po drugie przyciąga nowych klientów i zwraca uwagę starych klientów. Po trzecie zwiększa szanse sprzedaży, dzięki pojawieniu się strony internetowej na pierwszych stronach wyszukiwania w przeglądarce internetowej. Wyszukiwanie słów kluczowych, przydzielanie odpowiednich kodów BBC, monitorowanie na której stronie jest widoczna strona internetowa, to zadania dla menedżera digital marketing.

Menedżer digital marketing tworzy kampanie Google Ads

Google Ads jest największym wydawcą reklamowym w internecie. Pozwala na tworzenie kampanii biznesowej, która dociera do szerokiego grona odbiorców. Jest bardzo wielkie prawdopodobieństwo, że po reklamie w google ads uzyska się znaczącą liczbę nowych klientów. Narzędzie to jest wyposażone w dodatkowe opcje, które wspomagają planowanie, określanie słów kluczowych, sposobów wyszukiwania przez klientów. Google Ads pozwala tez dobierać grafiki do kampanii internetowych.

Menedżer digital marketing tworzy Social Media Marketing

Media społecznościowe to teraz wielkie medium informacyjne ale również zbiór treści mówiących menedżerom digital marketing czego potrzebują potencjalni klienci. Dobrze napisane portfolio i opisy w mediach społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, pozwala na dopasowanie oferty dla klientów z misją firmy. Jest to też odpowiedzialność na kontakt z klientami, utrzymywanie relacji i tworzenie miłej atmosfery na fanpagu firmy.

Menedżer digital marketing tworzy Buzz marketing

Trzeba też zadbać o buzz marketing czyli marketing szeptany. Chodzi w tym o to, żeby jak najwięcej ludzi wiedziało o firmie, polecało znajomym, mówiło o niej w towarzystwie. Wszystkie wymienione zadania menedżera digital marketing są ze sobą powiązane: tworzenie treści, które przyciągają klientów, narzędzia do potrzeb klientów oraz buzz marketing są po to, żeby jedni klienci przyciągali kolejnych. Trzeba tworzyć dobry content na fanpag mediów społecznościowych aby klienci mieli o czym rozmawiać wymieniając nazwę firmy.

Menedżer digital marketing tworzy analitykę internetową

Kady klient, który wchodzi na stronę internetową firmy wytwarza pewną ścieżkę ruchu. Ścieżki ruchu są miejscami, które klient odwiedza. Analityka internetowa pozwala na śledzenie takiej ścieżki i zdobywanie na jej podstawie informacji o potrzebach klienta. Również prowadzi do wniosków na temat tego co przyciąga uwagę klientów. Pomaga ulepszać proces sprzedaży. Możliwe jest również określenie skąd trafił klient na stronę firmy.

Menedżer digital marketing dba o content marketing

Wysokiej jakości treść na stronie internetowej firmy oraz w mediach społecznościowych przyciąga jak magnes. Dlatego content marketing to jedno z kluczowych zadań w digital marketing. Dobrze stworzone infografiki zachęcają do buszowania po stronie firmy, trafienia w cennik oraz produkty, z którymi klient może się zapoznać. Wówczas albo kupi produkt lub usługę, albo wróci po jakimś czasie. Często firmy na stronie internetowej tworzą zakładkę blog, w której umieszczają wpisy dotyczące rożnych wydarzeń z firmy, pomysłów, kampanii, relacji z klientami, prezentują jak działa ich firma. Dodają też bazy wiedzy związanej z branżą, którą reprezentują.

Menedżer digital marketing zarządza email marketing

Dobry mailing to podstawa. Wiedza kiedy, o której godzinie, komu wysłać wiadomość. Wiedza jak dopasować treść wiadomości do klienta jest oznaką profesjonalizmu menedżera digital marketing. Skuteczność mailingu polega na tworzeniu treści, która nie trafi do folderu spam. Na szczęście newslettery pozwalają na personalizację wiadomości. Każdy klient może otrzymać mail z własnym imieniem, Nickiem czy zwrotem jaki wpisał do newslettera.
Sprawdź ofertę na pozycjonowanie i reklamę w Google na Performance Marketing Kraków

Polecane artykuły

Skomentuj